Google за маркетолози

0 от 5 урока са завършени (0%)

Подобряване на качеството на данните с Google Tag Manager

Слайдове от лекции

Относно оратора

Stacey Cooper

Запознайте се с оратора

Стейси Купър

Стейси е основател на Sharper Digital и аналитичен консултант, специализиран в индивидуални внедрявания, предоставяйки точна информация, която помага на бизнеса да оптимизира своите дигитални потребителски преживявания.


Препис на лекция

Представяне на спонсора

Още веднъж благодаря на Хипер наука за цялата им невероятна подкрепа за нас с това събитие.

Представяне на лектора

Следващият ни лектор е Стейси Купър. Тя ще ни научи как да използваме Google Tag Manager, за да подобрим качеството на данните ви в GA4. Няколко думи за нея. Тя е експерт по Google Analytics, специализиран в персонализирани внедрявания, предоставяйки точна информация, за да помогне на бизнеса да оптимизира своите дигитални потребителски преживявания.

Ура. С близо десетилетие опит, Дейзи използва изобретателност, за да се справи с най-сложните и уникални предизвикателства при проследяването, предоставяйки облекчение и надеждност на бизнеси в различни индустрии и умения.

Забавен факт е, че агенцията ѝ се казва... извинявам се, ако я наричам агенция, мисля, че е по-подходящо да се каже консултантска, но да, казва се Sharper Digital, както можете да видите на екрана, и това е просто защото моминското ѝ име е Харпър, а Harper плюс S прави Sharper, а тя каза, че думата „scooper“ не звучи така.

Аплодирайте Стейси.

Лекция на Стейси Купър

Благодаря ви за това прекрасно въведение. И така, ще започна с малко от историята ми с GA4. Запознах се с GA4 през 2018 г., но тогава беше известен като App and Web. Така че имах късмета да се запозная с проект за мобилно приложение и да внедря анализи на приложения в него.

Така че, по това време, обучението, разбира се, наистина липсваше. Не беше нещо, което беше нещо съвсем разпространено в индустрията по това време. Но това беше този нов модел на данни, фокусиран върху повече потребители и събития. И дори тогава, все още се опитвам да го внедря с GTM. С поглед назад, не съм сигурен, че бих го направил сега.

И така, днес, без да знам, узрях с платформата. Работих с нея и истинско предимство за мен беше, че се запознах с GA4 точно когато моделът на данните едва започваше да се развива. Така че, това ме постави в много силна позиция, защото, както казах, узрях с нея и я разбрах по пътя.

И така, когато Google казаха, че ще спрат да използват Universal Analytics и всички ще преминат към GA4, добре, страхотно. Нямам нищо против. Хайде на мен. Така че, имам доста силна страст да се уверя, че данните са полезни и ефикасни. И също така, целенасочено, но следвайки това, което Джема каза, има много мнения за GA4 в момента, че липсва персонализация, че е неточен, че е труден за използване, но всъщност проблемът е, че не е инвестирано времето в истинското му внедряване и правилното му изпълнение.

И мисля, че с това, мисля, че много хора си мислят, че GA4 е кристална топка. Е, не е. Така че, пригответе си химикалките и бележниците, защото днес ще ви преведа през някои наистина приложими и ценни неща, от които можете да направите поне едно, когато се върнете на работа в понеделник.

 Гарантирам, че има поне едно нещо, за което можете да си помислите: „Да, мога да си тръгна“ и мога да го направя. Ще развием уменията и преживяването чрез слайдовете. Така че, да, насладете се.

Много съжалявам. Започвам с най-лошото, така че нека го приключваме и тогава.

Можем да продължим напред. И така, режимът на съдържание е абсолютният трън в очите ми от март насам. По принцип имаше много проблеми с компаниите, които го внедряваха. Първо, повечето от тях дори не осъзнаваха, че трябва да го направят. Но тъй като сме в ЕС, е наистина, наистина важно да се уверим, че е настроен правилно, не само за да сме сигурни, че спазваме правилата, но и за да извлечем максимума от данните си.

И така, ще ви обясня моя процес на правене на това. Спорно е дали е правилният. Аз мисля, че е правилният. Ето какво ще споделя с вас. Според мен винаги трябва да се внедрява чрез Tag Manager. Има много решения, при които можете просто да го разположите директно на уебсайта и то ще блокира всичко.

Независимо дали сте съгласни или не, това е добре, но тогава наистина не използвате възможността на Tag Manager да управлява тези тагове ефективно и наистина да извлече максимума от данните си. Така че, примерът, който използвах тук, е решение, наречено cookie bot. То е много често срещано.

Много е евтино. И мисля, че повечето бизнеси могат. Внедрете това. Така че, можете да го проверите. Друг често срещан се нарича също клавиш S. Много е подобен. Ъм, така че след като сте внедрили банера за съгласие в сайта, използвайки етикета на общността, следващата ви стъпка е да активирате режима за общ преглед на съгласието.

И така, мислех, че това не е очевидно, но имах чувството, че е просто стандартна част от процеса, но съм попадал на много настройки, които всъщност не са активирали преглед на съдържанието. Така че, това ви кара да се замислите: „Имплементирате ли го правилно?“ Вероятно не. Затова се уверете, че сте отметнали това квадратче.

Това ще ви улесни живота много. Когато управлявате вашите тагове и тригери, в зависимост от съгласието. Така че, използвайки режима за преглед на съгласието, можете да прилагате групово съгласие към всеки от вашите тагове. Ще направя обаче важна забележка тук, която отново често се пропуска, а именно, че за всички тагове, особено таговете на Google, които имат това тук - вградено съгласие, не е необходимо да искате допълнително съгласие в допълнение към това. Така че, виждал съм много хора, които отбелязват GA4, например, и казват, че са необходими анализи, за да се задейства този тагове. Не е нужно да правите това. Google е изградил. С режима на съдържание, собствено интелигентно взаимодействие със съответствието.

Това означава, че ако ще разчитате на това, което е правилният начин да го направите, ще забележите, че вашият GA4 таг ще се задейства, дори ако сте отказали „бисквитките“ или преди дори да сте взаимодействали с банера. Може би си мислите: „О, това не звучи правилно.“ Ами, това е така, защото в магията на Google тагът все още се задейства, но събира анонимизирани данни.

И след това, когато, да се надяваме, приемете „бисквитките“, ще бъдат изпратени правилните данни. Причината за това е, че неизбежно, когато попаднете на даден сайт, ние искаме да съберем правилната информация за канала и да я съхраняваме, докато потребителят не даде съгласие. И отново, това се отнася за тагове на Google реклами и други подобни.

Така че, имайте това предвид. Имах много разногласия с няколко разработчици по този въпрос, които казваха: „Е, тагът все още е наред.“ Да, не, това е смисълът. Причината за това е, че след като го настроите по този начин, можете да проверите вашата GA4 отчетна идентичност. И бих могъл да прекарам цял ден, говорейки за всичко това, но просто се опитайте да запомните това конкретно.

След като го направите по този начин, моделирането ще се задейства. Ако не се е задействало, ще се покаже „неактивно“. Причината за това е, че е забелязало, че сте задействали правилно режима на съдържание. То знае, че тагът се задейства независимо от това и все пак ще моделира тези анонимизирани данни. Което е чудесно за всички.

Така че, знаете ли, това е добре за потребителите. Не събираме конкретни данни за тях, но ни дава наистина, наистина добра индикация за това как сайтът би се представял, дори и с потребители, които не са дали съгласие.

Добре. Това е най-лошото, което може да се направи.

Така че, персонализирани събития. Отново, просто повтаряйки казаното от Джема, наистина персонализираните събития са изключително важни, за да извлечете полза и да получите по-задълбочени познания от вашата GA4 настройка.

Но как мислите как ще ги внедрите? Ами, първо, трябва да си зададете този въпрос. Съществуват ли вече данните в дадено събитие? И това се отнася до подобрените събития, за които Джема говореше, които получавате автоматично, като ги включите, когато внедрите тага.

И така, ще ви преведа през този процес и ще ви дам няколко примера тук. Някои от тях може да се отнасят за вас. И ако направят снимка, запомнете я за по-късно. Така че отново, ще... Ще станем по-сложни и ще повишим нивото на умения, докато продължаваме тук. Така че, един прост пример, който мисля, че повечето хора до известна степен изискват от тяхната настройка, е да маркират реализация при завършване на действие.

Обикновено това е моментът, в който потребителят е прегледал страница с благодарност. Ето как бихте направили това в GA4. Бихте настроили събитие за клиента, при което потребителят вижда страница, а пътят до страницата съдържа „благодарност“. И това е така, защото знаем, че прегледите на страници вече се проследяват, нали? Ние просто изолираме и наследяваме данни от това основно събитие.

Добре. Друга версия на тези изходящи кликвания се проследява отново чрез подобрено събитие, подобрени събития в GA4. Кликването по телефона и кликването по имейл се класифицират като изходящо кликване. Вярвате или не, това събитие се нарича просто кликване. Това не проследява всички кликвания към вашия сайт. Проследява само изходящи кликвания.

Иска ми се да се нарича „изходящо кликване“, за да е малко по-ясно. Но отново, можете да изолирате тези, като кажете: „Добре, искам да проследявам къде потребителите кликват, за да се обадят от телефоните си.“ И можете да изолирате това, като направите това, и можете да направите същото за имейли, където URL адресът на връзката започва с „mail to“.

Това е наследяване на данни от съществуващи събития. Това не е презаписване на събития. Това е нещо малко по-различно. Така че, помислете за това, сякаш просто вземате малко парче от тортата и го изолирате. Това означава, че след това можете да маркирате тези събития като ключови. И това е много по-полезно.

Така че, пример, при който данните не са вече в GA4, те не се проследяват от подобрено събитие. Така че отново, един прост пример, който е приложим за повечето хора. Да речем, че просто искате да проследявате всички кликвания върху бутони на уебсайта. Ето един много прост пример за това. Ако сайтът ви е добре настроен, вероятно можете да използвате точно този пример. Така ще се проследяват кликванията върху бутони. Ето как бихте настроили този таг.

Можете да го наречете както искате. Аз го наричам просто кликвания върху призив към действие (CTA clicks), но можете също да попълните стандартизирания параметър „текст на връзката“ с параметъра „текст на кликване“. Така че отново, това просто добавя още един параметър с допълнителен контекст към това, което проследявате. Така например, това ще проследява бутон „Купи сега“.

Не знам защо използвам това като пример. Ужасен пример е. Никой не бива да прави това. Така че следващият е малко по-сложен. Така че, ако сте малко по-запознати с Tag Manager, това е проследяване на регистрации за бюлетин въз основа на съобщение за успех. Така че, за да направите това, трябва да погледнете CSS кода на страницата, да разберете това и да го добавите тук.

Ще е малко метод на проба-грешка, ако това е първият ви опит, но ви умолявам да опитате. Ето как би изглеждало събитие за абонамент за бюлетин. И отново, това е наистина добра представа, за да можете да я приложите към аудитория. Така че, ако съм се абонирал за бюлетин, показвам намерение и афинитет към марката.

Да, това би била добра аудитория. Нека да продължим малко по-нататък. Искам да проследявам изпращанията на формуляри, защото стандартното подобрено събитие не го прави. Добре, страницата е настроена малко странно, така че не мога да проследя това, използвайки, хм, тригера за изпращане на формуляр в Tag Manager. Така че, в този случай бихте помолили разработчик на данни да ви помогне, като внедри push на слой данни.

Ето пример за фрагмента от код, който изпращате на разработчик. Не е нужно да сте разработчик, за да направите това. Ще ви покажа защо след малко. Така че, всичко, което трябва да им кажете, е събитието, което искам да заснема, е изпращането на формуляра за контакт, а в този пример става въпрос за компания, която искаше да проследи разликата между фирми и физически лица, с които е осъществен контакт, така че тук имаме допълнителен параметър, а в този пример е физическо лице, но алтернатива би била фирма.

И отново, с повишаване на нивото на умения, искаме да проследяваме покупка. Така че, ако използвате нещо, ако използвате персонализиран сайт, а не нещо като Shopify например, където можете просто да активирате плъгин за GA4 за електронна търговия, ще трябва да го имплементирате ръчно с разработчик. Така че отново ще ви покажа как можете да направите това.

И отново, не е нужно да сте разработчик, за да ги помолите да направят това. Изисква се известно обмисляне, за да разберете какво искате. И отново, само за да повторя казаното от Джема, тук ще дефинирате точно какво искате да проследявате за вашия продукт и всички тези различни категории, но след като направите това и тези данни са във вашия слой данни, можете да ги използвате за много неща, между другото, за всички маркетингови тагове, реклами на Google и т.н., след което активирате таговете в мениджъра на тагове да събира тези данни и да ги изпраща към GA4.

 Искам да отбележа, че това не е нова функция, но през последните няколко месеца най-накрая получихме този вид автоматизация, при която автоматично разпознава параметрите на електронната търговия в слоя данни, така че не е нужно да правите нищо ръчно, системата просто ще го направи сама.

Добре, значи може да използвате и двете. Нека се върнем към изпращането на контактната форма, за която току-що говорих. Тази компания искаше да изолира конкретно бизнес потенциални клиенти, защото те бяха наистина ценни за тях. Имплементирах това в Tag manager. Имаме този параметър, който ни показва разликата между двете различни контактни форми.

И така, ще ги изолирам и ще кажа, че генерират потенциални клиенти. Както казах, знаем, че са с висока стойност. Клиентът може да ми каже, че знам, че този потенциален клиент струва сто паунда. Така че ще добавя това към новото събитие. Така че, те са изолиран и е приложена цифра за приходи към това събитие.

 В обобщение, ако данните вече съществуват, използвайте GA4, ако не, тогава е необходимо да използвате GTM. Така че, ще засегна една пренебрегвана функция на GA4, която мисля, че много от вас ще намерят за полезна. И нещо, което се използваше много в Universal Analytics, но не го чувам толкова често сега в GA4, но е особено полезно за SEO специалисти и маркетолози на съдържание, защото просто ще ви улесни живота.

Така че, това ви дава наистина добър цялостен поглед върху представянето на съдържанието на сайта. И е супер лесно за настройване, поради което исках да го споделя тук. Така че, всичко, което трябва да направите, е да отидете в мениджъра на тагове и да изберете таблица с регулярни изрази, след което да настроите регулярен израз за всеки тип папки на вашия сайт и да им присвоите просто разумно име.

И можете да се развихрите с това. Например, ако искате да навлезете наистина дълбоко в различни нива, различни, ако имате много категории в блога, например, знаете ли, това е едно от онези неща, които се развиват, когато създавате ново съдържание, може да искате да го прегледате например. И след това всичко, което правите, след като сте изградили този параметър, просто го добавяте към вашия Google таг.

И тогава щях да кажа, че Боб ти е чичо, но не знам дали това е препратка в България.

Или можете да измамите и просто да накарате Chat GPT да го направи вместо вас. Така че, използването на Chat GPT промени драстично работния ми живот, тъй като ми донесе много ефективност, тъй като знам, че трябва да знам какво да питам, но се надявам, че споделянето на това с вас днес наистина ви дава увереност просто да го опитате. Така че, всичко, което направих тук, е тази подкана. Искам да продавам групиране на съдържание за моя уебсайт, използвайки таблица с Regex. И аз просто накарах Chat GPT да го направи вместо мен. Така че, те измислиха категориите, измислиха ги с регулярния израз, а след това аз просто ги хвърлих в GTM.

Така че това може да ви отнеме общо 10 или 15 минути, но по този начин ще ви върне... ще се върна назад, ако мога. Това ви носи огромна стойност. След като вече сте направили групиранията си, умишлено не съм ги задал тук, между другото, защото това се случва, ако имате някои страници, които не попадат в никоя категория.

И това имам предвид. Може да е постоянно развиващ се процес, защото може да откриете, че това са куп страници, за които дори не сме знаели. И след това можете да приложите вашите реализации или ключови събития към всяка от вашите категории. И това ви дава наистина добър цялостен поглед върху това как се развиват. Така че, друг пример, в който използвам същата концепция, наистина създаде таблица с регулярни изрази за всички платформи на социалните медии и след това я приложи към етикет за изходящи споделяния.

И след това изпращането на формуляра за контакт, за което ви разказах по-рано, ChatGPT го направи. Аз не го направих. Така че, да, не се страхувайте от подобни неща. И отново, знаете ли какво? Както казах, трябва да знаете какво да го попитате. Но да, надявам се всички да опитате. Така че, просто помолих ChatGPT да ми напише този скрипт за слой данни за изпращане на формуляр за контакт и параметъра, примерен параметър за индивид.

 Използвах го и за, така че това става малко по-сложно, но можете, ще схванете идеята. Имах клиент, чиито URL адреси бяха просто странни и хаотични. Имаха някаква препинателна значка и други подобни. Така че, използвах примера тук за заглавие на страница.

Но използвам Chat GPT, за да ми помогне да го пренапиша във формата, в който го исках. Защото някой знае дали експортирате в CSV и той съдържа специални символи. Това е ад. Затова помолих ChatGPT да ми каже някакъв персонализиран JavaScript, който мога да сложа в Tag Manager, за да го пренапиша и изчистя.

Това е друг пример. Можете да го използвате и за създаване на показатели. Говорих много за измеренията тук. Имах клиент, при който внедрихме електронна търговия, но не добавихме данъчния параметър, защото по това време просто не ги интересуваше и той не беше задължителен, а по-късно решиха, че всъщност за отчитането на маржа на печалбата ни е необходим.

И така, отново. Това е ChatGPT, за да го напиша, и след това създаде метриката, метриката за електронна търговия за мен, и аз просто я приложих към етикета за покупка в Tag Manager. Много просто. О, това ли е всичко? Мислех, че имам още един. Извинете, може би съм го пропуснал. Както и да е, аз също използвам ChatGPT, за да извадя този слой данни и за събитието за покупка.

Така че, отново, ако не сте сигурни, ако искате да ви помогне, предоставете този скрипт, за да ви помогне в разговора с разработчика, като му кажете: „Знам, че трябва да се проследяват тези параметри и трябва да изглежда по следния начин.“ От друга страна, това просто улеснява вас и тях. Наистина помага в комуникацията между вас и разработчика, като му казвате: „Е, ето как трябва да изглежда резултатът.“

Как ще го направиш не е моя работа, но ето как искам да изглежда, когато излезе. Благодаря ти.

bg_BGБългарски